Anar a l'históric de noticies i articles

 

 

----------  RUTA DELS DOS MARS  ----------

 

Aquest any per l'estiu us proposo fer la ruts dels dos mars a primers d'agost de 2016.

 

A partir de la idea d'en Jordi Bonay i en funció d'altres rutes clàssiques que ja s'han fet, he creat una ruta que comença a Barcelona i des de Cotlliure va passant pel Pirineu, entrant i sortint entre França, Catalunya i Espanya fins a arribar a Donosti. un cop alli començem a tornar via Pamplona, Jaca, tunel de Somport, pirineu francès, Port del Portalet, Ordesa, Vall de Bohí, etc, fins a arribar a Olot i baixar cap a Barcelona. En total 2.100 km.

 

La ruta l'he dividit en 7 dies (6 nits)

La data ha de ser dintre de la primera quinzena d'agost.

 

Qui estigui interessat en aquesta sortida, que ho digui com a màxim a primers del mes de juny, per tal de reservar els hotels.

 

Podeu veure la ruta detallada en aquest enllaç

i el mapa de la ruta, aqui

 

Apunteu-vos.

 

 

 

----------  RIDER 1000  ----------

Aquest any us proposo de fer la RIDER 500 el proper 7 de maig de 2016.

 

Com a grup podem fer dues modalitats:

1 - Participar pagant la inscripció a l'esdeveniment amb dret a tot el merchandising i al pin conforme s'ha acabat la prova.

2 - Participar com hem fet en altres edicions. Sense inscripció prèvia i unint-se als "moteros" del promig 40 inscrits un cop hagin pres la sortida oficial de l'esdeveniment.

 

La ruta ja la tinc planificada i passa pels següents punts de control:

 

Sortida des de Manresa.

Les Pobles

El lloar

Prat de compte

Batea

Margalef

Montgai

Solsona

Arribada a Manresa

 

En total farem uns 520 km més uns 120 d'anar i toprnar de Manresa.

 

Podeu veure la ruta detallada en aquest enllaç

 

 

 

JA HEM TORNAT DELS ALPS

Desprès de 2.300 km i moltes corbas i port de muntanya, inclosa la ruta mes alta d'Europa (Col de la Bonette), hem tornat sense cap incidència.

Ara a preparar la sortida del proper any.

NORDKAPP 2015

 

El nostre company Joan Soto, ha organitzat un fantàstic viatge al cap nord (Noruega).

Us podeu descarregar l'arxiu amb la ruta, els hotels i els preus aproximats clicant aqui.

Si us voleu apuntar, ja sabeu, endavant.

 

 

ELS ALPS 2015

 

Aquest estiu per fi, tinc la intenció d'anar a fer un tomb pel Alps, bàsicament els francesos i amb alguna entrada a Italia.

Les dates podrien ser al Juliol o entre primers i mitjans d'agost.

Si algú està interessat ho hauríem de concretar, com a mínim la intenció abans de finals de febrer, ja que si no s'apunta cap motero me'n vaig jo sol en un viatge organitzat per IMM rent & tours

 

Aquí teniu la ruta prevista:

 

Dia 1: Barcelona - Orange - Mt. Ventoux - Col des Têmpetes 1841 - C. de Mavuegne 1065 – Sisteron. 585 Kms

Dia 2: Sisteron - Digne les Bains - C. du Labouret 1240 - Col de Maure 1346 - C. de la Cayolle 2326 - Valberg - St. Sauveur sur Tinée - Isola 2000 - Colle dellà Lomabarda 2350 - Vinadio - Colle dellà Maddalena 1948 – Barcelonnette.  337 Kms

Dia 3: Barcelonette - Col de Bars 2111 - Guillestre - C. d’Izoard 2360 - Briançon - Col du Lauteret - Col du Galibier - St. Jean de Maurienne. 192 Kms

Dia 4: St. Jean de Maurienne - Lanslebourg - C. du Mont Cenis 2084 - C. de l’Iseran 2764 - Val d’Isere - Cormet de Roselend 1983 - Albertville – Grenoble. 296 Kms

Dia 5: Grenoble -. Grenoble - Engins - Villards de Lans -St. Jean en Royans - Col de Gaudissant - Col de la Machine 1011 - C. de la Bataille 1313 - Chabeuil - Valence - Montpellier – Barcelona. 695 Kms

 

TOTAL 2.105 kilòmetres.

 

RIDER 1000

 

El dia 17 de maig de 2014, 7 moteros del grup, han aconseguit acabar sense cap incidència els 1000 km. del rally per tot Catalunya.

 

RIDER 1000. 17 de maig de 2014.

Aquest any, al final ens anem a fer la RIDER 1000, 7 "moteros" del grup promig40.cat, en Lluís Bosch, David Purull, Xavier Castells, Josep Martí, Miquel Samón, Facundo Gotz i Lluís Castells.

El dia 3 de maig, sortirem a conèixer el tram, que el proper dia 17 de maig haurem de fer de nit. La zona de Bovera i Capafonts.

Us mantindrem informats.

 

Rider1000 - 2014

 

Aquest any i desprès de l'experiència de l'any passat amb la Rider1000 i la Rider500, uns quants bojos ens apuntarem a fer la de 1000 km el proper dia 17 de maig de 2014.

 

Com que aquesta marató  motera requereix una preparació prèvia, tant de logística com física i mental, farem una reunió oberta a qui vulgui venir per parlar una mica, estudiar les rutes, punts de pas, horaris, etc.

 

Esteu atents al vostre correu electrònic per la data de la reunió, que serà probablement el dia 8 de febrer.

Les inscripcions a la Rider1000 començaran el proper dia 21 de febrer.

 

 

SORTIDA AL MES D'AGOST PELS PORTS DEL PIRINEU

 

Com en altres anys us proposo la ruta que faré aquest estiu pel Pirineu Català, Francès i Navarrès.

La idea és sortir entre el dia 10 d'agost (dissabte) i el 14 o 15 (dimecres, dijous). i per tant tornar entre el 13 i 19.

 

Com l'any anterior la ruta seria de 3 o de 4 nits com a màxim i aniríem a dormir a hotels baratets.

El pressupost, apart de la benzina, seria d'uns 40 € per persona i nit, mes uns 30 € en dinars i sopars per dia i persona.

 

LA RUTA:

Barcelona, Manresa, Llavorsí, Viella, Bossost, Le Portillon, Bagneres de Louchon, D-618, Arreau, Col D'aspin,D-918, Col de Tourmalet, Barèges, D12, Argeles-Gazost, D918, Col d'Aubisque, Laruns, Louvie-Juzon, Asasp-Arros , D918, D132, NA-137, Roncal, A21, Jaca, Biescas, Broto, Ainsa, Castejon de Sos, Tremp, Isona, Ponts, Cervera, Igualada, Barcelona

 

En total 1068 kms.

 

Si en lloc de baixar per Roncal, anem per la D934-A-136- Sallent de Gállego, faríem en total 924 kms.

 

La diferencia és mínima.

 

La idea com us deia, és fer la ruta en 4 0 5 cinc dies, (3 o 4 nits). En la primera etapa esta clar que dormiríem a Bossost (Viella) i en la darrera etapa a Ainsa o a Castejon de Sos.

 

S'admeten suggeriments sobre les dates, la ruta llocs per veure, etc, etc.

 

APUNTEU-VOS.

PROVA SUPERADA.

 

Tos els que hi estàvem apuntats, hem aconseguit el pin distintiu d'haver assolit la prova:

 

RIDER1000:

Lluís Bosch, David Purull

 

RIDER 500:

Lluís Castells, Xavier Viñas, Joan Soto, Miquel Samón, Xavier Castells, Enric Balagué

 

Benvolguts companys del PROMIG40,

 

Us comunico que el motoclub Manresa, està organitzant la "Rider 1000", un recorregut lliure i turístic (amb punts de control) per Catalunya i que pot ser de 1000 Km, la "Rider 500", de 500 Km i la "Rider 300", de 300 km.

 

La data serà el proper dia 18 de Maig i la sortida i l'arribada és a Manresa.

El preu d'inscripció és sempre de 50 € i pot participar qualsevol mena de moto i cubicatge.

 

En aquest web trobareu tota la informació al respecte així com el full d'inscripció. www.rider1000.com

 

Si esteu interesats a participar podeu contactar amb mi al e-mail lluiscastells@gmail.com per intercanviar detalls de la ruta, horaris etc.

 

Animeu-vos a participar, per fer quelcom de diferent.

 

Lluís Castells

Barcelona, 7 de febrer de 2013

 

APUNTATS; Rider 1000 - Lluís Bosch, David Purull

                   Rider   500 - Lluís Castells, Xavier Viñas, Joan Soto, Miquel Samón, Xavier Castells

 

La tècnica per conduir i/o pilotar una moto requereix d'un aprenentatge continuat, i que només aprendrem a dominar-la amb esforç, concentració i practica, molta practica.

 

Pera que us pugueu entretenir i alhora aprendre, aquí us deixem un manual escrit per un motorista expert, el company J. Gonzalez Tortosa a on repassa totes les tècniques i situacions que faran de nosaltres uns bons conductors de motos, però sobre tot contribuiran a la nostra seguretat dalt d'un vehicle de dues rodes.

 

I recordeu sempre: Per les carreteres obertes conduïm una moto i només en un circuit podrem pilotar-la.

 

Barcelona, gener 2013

 

<< Descarrega el manual de conducció en format PDF >>

 

 

DUES SORTIDES AL MES

 

Hola Colla.

Donant-li voltes al tema de les sortides hem pensat que fora interessant fer-ne dues al mes, però dues sortides molt diferents, us ho explico:

Les dues sortides només es farien durant la temporada d'estiu, es a dir des del mes d'Abril fins a l'octubre, coincidint amb l'horari llarg de llum solar i amb l'augment de les temperatures, es a dir quan canvien l'hora i s'allarga el dia

 

Per un cantó, farem la sortida de sempre, la llarga que constarà d'uns 300/400 km, amb esmorzar i dinar a fora de casa, aquesta sortida ens permet arribar a llocs com El Delta de l'Ebre, els Ports de Tortosa-Besseit, Cotlliure (al sud de França), La Collada de Tosses, etc.... aquesta sortida, això si, surt per uns 50/60/70 euros, segons el consum de les motos.

 

Per un altre cantó farem una sortida curta i de caire molt econòmic, dos caps de setmana després o abans de la llarga, que constarà d'uns 100 km aprox. i abastarà les rodalies de Barcelona (Montserrat, Montseny, Sant Llorenç de Munt, Sitges, etc...), a aquesta sortida ens endurem l'entrepà i així el cost de la mateixa anirà pels volts dels 10 euros incloent-hi la benzina (aprox. segons consums de la moto i els kilòmetres fets), el fet és que aquesta sortida sigui, sobre tot, econòmica, ens permetrà poder fer-la als que anem curts de diners i als que no, doncs si ja has vingut a la llarga i vols fer la curta també, 10 euros no et tiraran enrere.

Si no pots apuntar-te a la llarga (o a la curta) per compromisos, sempre et quedarà una segona oportunitat amb l'altre i així, ens assegurem de que cada mes d'una forma o altre, tots podem gaudir de la moto fora de la ciutat.

 

Que us sembla la idea?

Espero les vostres opinions.

 

Jordi

Barcelona, gener 2013

 

NORMES PER CIRCULAR EN GRUP

 

Aquestes normes intenten contribuir a la seguretat de tots els qui participem a les sortides en grup.

Hem de pensar que una incidència que pugui tenir un sol de nosaltres, per petita que sigui, de segur influirà en la marxa de tot el grup, per tant, intentem entre tots de minimitzar-les i evitar-les.

 

CONSELLS DE SENY BÀSIC

- Repassar abans de la sortida l’estat de la  moto. Frens, suspensions,....
- Per no perdre temps innecessari després, és convenient sortir de casa amb el dipòsit ple, rodes inflades, i “pixat i cagat”.
- Cal portar roba adequada a l’activitat que anirem a realitzar. Per anar en moto cal portar el casc, guants, una jaqueta amb proteccions adients, igual que els pantalons i les botes. L’equip per a la pluja, sempre va bé.
- El permís de conduir  i els papers de la moto i de l’assegurança sempre a ma i en regla.


CONSELLS A L’HORA DE CIRCULAR

 

- Cal respectar el codi de circulació i els senyals de trànsit, especialment les ratlles contínues i les preferències.
- En circular en fila índia, cal mantenir les distàncies de seguretat.
- Sempre, quan circulem a prop d’altra moto, no ens posarem al darrera mateix, si no en paral·lel uns metres per darrera, la formació ha de ser en forma de Z
- Si cal parar per qualsevol motiu, cal fer-ho a la vorera per no entorpir la circulació dels cotxes.
- Quan es fa un reagrupament, cal anar aturant les motos unes al darrera de les altres, evitant posar-les en paral·lel (doble fila)
- Observa de tant en tant el retrovisor, pot ser que algú et vulgui avançar, sigui de la colla o no. Cal facilitar sempre la maniobra.
- Si veus al terra quelcom que pugui causar un accident (pedres, sorra, branques, un sot...), senyala-ho amb la ma o el peu, per posar en alerta qui vingui al darrera.
- Si circulem en carretera oberta preveu que algun cotxe pugui avançar-nos. Deixa espai per què ho pugui fer sense problemes.


LA MANERA CORRECTA DE CIRCULAR.

Amb la finalitat que tothom pugui gaudir d’allò més de les rutes al ritme que més li agradi, o li convingui, sense extraviar-se ni patir gaire més que en aguantar-se a sobre les dues rodes, cal seguir unes normes bàsiques que intentem explicar-te aquí.
- El grup sempre tindrà la mateixa estructura, un “cap de ruta”, un “escombra” i en funció de la quantitat de participants, un nombre indeterminat de controladors de cruïlles.
- El “cap de ruta”, i “l’escombra” son els únics que necessàriament cal que sàpiguen el recorregut. El “Cap de ruta” marca un ritme i mai se’l pot avançar.

- “L’escombra” tanca el grup, i mai anirà més ràpid que el més lent del grup.
- Els encarregats de les cruïlles sempre van darrera del “cap de ruta”, i es queden a les cruïlles problemàtiques i susceptibles de què algú es pugui perdre. No marxaran de la cruïlla fins que passi “l’escombra”, així mai ningú es perdrà allà.
- Generalment, aquests encarregats de les cruïlles aniran remuntant tranquil·lament fins a trobar el “cap de ruta” i poder quedar-se un altre cop a la següent cruïlla.

 

Si malgrat tot algú es perd, pararà la moto en un lloc adient i s'esperarà a què algú del grup el passi a recollir.

Si s'han fixat punts de parada,  intentarà arribar el mes aviat possible al proper punt (sempre en direcció a la destinació).


Els participants de la sortida han de fruir del recorregut, circular amb cura i tenir en compte el següent:
- No cal córrer per aconseguir atrapar els que portem davant. No ens perdrem mai, ja que en totes les cruïlles hi trobarem algú que ens indicarà el camí a seguir.
- Els responsables de les cruïlles aniran remuntant i de ben segur et passaran en qualsevol moment.  Tingueu-ho en compte. Cal deixar-los passar el més aviat possible.
- No és qüestió de fer curses, anem a passar-nos-ho bé. Valora les teves possibilitats i no les sobrepassis.


MOLT IMPORTANT:
Tothom és responsable dels seus actes i respondrà personalment de les seves conseqüències.
Qui corre o comet il·legalitats és per què vol.

 

Lluís Castells, Barcelona 2013.

 

CALENDARI PROVISIONAL DE SORTIDES PER A L'ANY 2013

 

Gener: El Turó de l'Home al Montseny

Febrer: Calella, Vallgorguina

Març: Calçotada a Ponts

Abril: Sant Boi del Lluçanès 

Maig: Montseny i Costellada a Arbúcies

Juny: Els Ports de Tortosa-Besseit

Juliol: Cadaqués/l'Empordà

Agost: Pirineu Vasc/Aragonès

Setembre: Museu de la guerra civil a Corbera d'Ebre

Octubre: El Monestir de Poblet

Novembre: Monestir de Ripoll (???)

Desembre: Embassament de Vallforners al Montseny

 

Barcelona, gener 2013