BMW -  K75 

 

Es una moto que va ser fabricada per BMW entre els anys 1985–1995.

La K75 era la porta d'entrada al món de les motos de gran turisme. Quan es va iniciar la seva comercialització era la motocicleta més econòmica de BMW amb la intenció de ser considerada una moto esportiva, oferia una acceleració de 0 a 100KM/h en 4,6 segons i una velocitat màxima de 193 km/h.

 

MOTOR    :      740 c.c.

POTENCIA:      75 c.v. / 8.500 rpm

PES          :      227 kg.

 

La força motriu de les K75 era donada per un motor de tres cilindres en línia, refrigerat per aigua, amb injecció de combustible, disposició horitzontal i plana, tapa de les culates dels cilindres a l'esquerra i cigonyal a la dreta en direcció a la marxa evitant així  pinyons cònics en busca de generar major potencia i eliminar les clàssiques vibracions  de les BMW aconseguint d’aquesta forma  que sigui molt còmode fer-hi ruta doncs no fatiga al pilot.

La moto va ser també de les primeres a muntar un tub d'escapament amb convertidor catalític d'acer inoxidable.

 

Gràcies a la seva injecció electrònica de combustible Bosch, el sistema d’accionament li ve donat per una cadena que controla els dos arbres de lebes que controlen per separat les vàlvules d’admissió  i escapament amb unes pastilles calibrades que interaccionen amb una sèrie de gots invertits que en joc amb les cues de les vàlvules permeten una fàcil i correcte regulació del motor.

Aquets motors poden realitzar la mateixa propulsió que els motors de quatre cilindres amb un funcionament mes suau i menys pesat, poc habitual de trobar en altres fabricants de motocicletes.

 

La K 75 va ser una moto de molt d’èxit al durant el seu temps de fabricació, se’n varen vendre nombroses unitats i han donat un resultat excepcional.

La K75, com a BMW clàssica que és, te una transmissió per cardan amb un canvi de marxes de cinc velocitats molt equilibrat .

 

El motor de la K75 s'acostuma a descriure com un propulsor a prova de bombes.

Moto polivalent tant per el seu us urbà com per fer grans recorreguts, amb un manteniment molt senzill i econòmic i sobretot molt valorada per la suavitat del seu motor i la ràpida progressió de marxes que la fa còmoda i segura.

 

Avui dins de les motos mítiques sens dubte la sèrie K de BMW ostenta un dels primers llocs, encara avui se’n veuen forces unitats per els carrers de tot el mon, no es inusual trobar exemplars que hagin fet més de 300.000 kilòmetres.

 

Barcelona febrer 2013