HONDA Crosstourer 1200 DCT

 

Una maxi-trail creada per a competir directament i crec que amb avantatge, amb l'omnipresent BMW R-1200-GS.

La versió provada és la que porta un autèntic canvi de 6 marxes automàtic, amb doble embragament de segona generació (DCT, Dual Clutch Transmission).

 

Començant pel principi, la moto té una mida considerable, un motor V-4 que dona 130 CV, canvi de marxes DCT, control de tracció (desconectable), fre d'estacionament, forquilla invertida, monobasculant d'alumini i transmissió final per cardan.

El canvi és d'una finor sorprenent. El sistema té dues posicions; D (Drive) en que les marxes es canvien sense pujar excessivament de voltes i  S (Sport) a on les marxes entren desprès de pujar bastant mes el regim del motor. A mes té una palanca per connectar el canvi manual i a traves d'unes tecles "+" i "–" podem augmentar o reduir les marxes.

Honda descriu el sistema com a "intel·ligent" ja que quan anem en S o D, si a l'arribar a una corba volem reduir la marxa només hem de prémer el boto "menys" i entra una marxa inferior. Al tornar a donar gas es torna a connectar el sistema automàtic. També, en automàtic detecta la nostra forma de conducció i estira mes o menys les marxes en funció de com maniobrem el puny del gas.

La instrumentació digital, amb ordinador de marxa i en una posició elevada, permet d'un cop d'ull controlar totes les variables. Marxa engranada, tacòmetre, velocímetre, temperatura del motor, nivell de benzina, etc.

 

L'entrada en corba a alta velocitat és senzillament magnifica. El xassís de doble biga d'alumini, la forquilla invertida i la suspensió del darrera Pro-Link progressiva, com no podia ser d'altre forma mantenen la moto enganxada al terra, tant a les corbes com a elevades velocitats i transmet una enorme sensació de seguretat.

L'acceleració del motor és mes que bona i en un moment ens posarem a velocitats il.legals sense gairebé adonar-nos. Per ciutat o carreteres de muntanya, el parell motor respon perfectament i el canvi DCT, la posició elevada del seu ample manillar i el seu baix centre de gravetat ens proporciona una agilitat insospitada en una maquina de 270 kg en ordre de marxa.

 

Els frens, dos al davant de 310 mm i un al darrera de 276 mm, combinats amb ABS proporcionen una frenada eficaç i progressiva, amb un ABS (no desconectable) molt poc intrusiu.

 

Les úniques pegues que li he trobat a la moto son, per una banda el preu. La verssió DCT amb ABS costa 16.600 €. (la versió amb canvi de marxes manual costa 1.000 € menys) i per altra banda, és que m'ha semblat massa alta i al parar la moto, costa d'arribar amb els dos peus al terra, cosa que es podria solucionar amb un seient regulable en alçada. També la protecció contra el vent seria millorable, suposo que anat a parar a la industria auxiliar d'accessoris.

 

En definitiva una moto rodona si el que volem és una maxi trail-tourer per viatjar pel mon  i havíem posat els ulls en una BMW 1200 GS.

La marca Bàvara ja pot començar a tremolar, o a fer una nova GS per competir amb aquesta Honda.

 Barcelona juliol 2012