TRIUMPH SPRINT 1050

 

Malgrat que es veuen poques pels carrers quan veus una no pots evitar quedar-te mirant-la i admirar-la. El seu disseny és diferent, original i afilada per tots els seus angles.

 

Hi ha detalls en la moto que criden l'atenció des del principi: Tres fars davanters, tres sortides d'escapament per sota del seient i per descomptat un motor tricilíndric que quan ho encens sembla que et “ronroneja”. El selló t'indica sense necessitat de muntar-te, que quan ho facis, quedaràs encaixat i no hauràs de preocupar-te de buscar la millor posició, és com si t'ho donessin ja pensat i solament haguessis de centrar-te a gaudir, i amb quadre d'instruments que francament és dels més bonics que he vist quan s'il·lumina a la nit.

 

Tipus                  Turisme

Cilindrada           1050

Motor                 3 cilindres en línia, refrigeració líquida, 12 vàlvules, doble arbre de lleves en culata, injecció electrònica seqüencial multi punt amb SAI

Potència             130 C.V.

Transmissió        Cadena

Canvi                  6

Estructura           Biga d’alumini central i basculant monobraç d’aliatge d’alumini.

Pes                    270 kg.

Preu 2011           11.995,00 €.

 

Quan gires la clau, has de prémer  l'embragatge per arrencar-la, dónes al botó i... no fa res, això es deu a l'auto comprovació que fa l'ordinador de bord, però en 2 o 3 segons tot esta  preparat. Arrenques i el sistema de l'estàrter automàtic s'encarrega de tot.

 

Per la ciutat fent una passejada, tenim una nova sorpresa. Els canvis de direcció s'assemblen  més al d'un “Scooter” que el d'una moto de gran cilindrada, això juntament amb l'estretor de la moto la fan molt manejable a la ciutat. L'altura dels miralls molt per sobre dels cotxes, i el carenat que ocupa el mateix que les teves cames,  fa fàcil el poder ficar-te entre les files de cotxes.

 

El motor es va escalfant, fa calor i això es nota. Els escapaments passen just per sota del selló. En el lloc del conductor no es nota gens anormal, però en el lloc del passatger és més perceptible la pujada de temperatura com vam poder comprovar, encara que és perfectament suportable i solament en ciutat. En marxa no es nota.

Per altra banda, no té cap element per a lligar objectes amb un pop, ni compartiment sota el selló, únicament hi ha una guantera en el lateral dret del carenat, francament no hi cap molta cosa,  no hi ha lloc per més.

 

Agafant la moto pel manillar i per la nansa del seient del passatger, tot estirant d'ella cap enrere, la moto es mou sense molts problemes, doncs gairebé és igual de manejable en parat que en marxa.

 

En definitiva una moto bastant polivalent – millor per carretera i autopista, que per ciutat -, però molt agradable de conduir.

Barcelona juny 2012