HARLEY DAVIDSON Electra Glide Clàssic

 

Amb aquesta moto, i la meva filla he fet la RUTA 66 des de Chicago a Los Angeles, recorrent un total d'uns 4.500 km. (http://lc-ruta66.blogspot.com.es)

És un vehicle que pesa gairebé 400 Kg en ordre de marxa (395 Kg), un motor en "V" bicilíndric de 96 polzades cubiques (1.600 cc.) refrigerat per aire i injecció electrònica, 6 velocitats, frens amb ABS, maletes laterals i "top-box" i una potencia no especificada. Porta també un equip de radio-CD Harman/Kardon, que farà les delícies de qualsevol motero.

 

L'enorme pes de la moto i les vibracions del seu motor, només es noten amb el vehicle parat a ralentí, en quan sortim desapareixen i la moto es transforma en un sofà amb rodes disposat a empassar-se milles i milles sense notar el mes mínim cansament. Bàsicament és una moto per autopistes, autovies o grans nacionals, ja que circular per ciutat  o per carreteres de muntanya és una autentica tortura. El pedal del canvi és com a totes les Harley de palanca "taló-punta" i la veritat és que es molt dur d'accionar. L'ergonomia dels comandaments es correcta (la maneta d'embragatge és tambè molt dura d'accionar) i en marxa el motor gira rodó i no transmet vibracions apreciables ni al conductor ni al passatger, es a dir, confort de marxa asegurat.

 

 El parell-motor  és impressionant. Podem sortir des de tercera a 1000 voltes i el motor puja tranquil, però sense pausa fins a la velocitat que es vulgui. Com a dada curiosa, a 70 milles per hora (113 Km/h) en sisena velocitat el motor gira a 2.500 voltes i la zona vermella comença 5.500 rpm.
Mes enllà de les 95 mph (153 Kmh.) el motor es torna mandrós i vibra lleugerament, per tant no val la pena insistir.

 

En definitiva, una gran moto per a qui els agradi l'estètica Harley, però apta només per a viatjar preferentment per grans carreteres i a un preu tan gran com el seu pes (uns 26.000 €).