BMW R 1100 R

 

Un dels models inspirats en el conegut motor bicilíndric bòxer de la firma alemanya, amb un total de 1.085 cc, 5 marxes i 80 CV (fabricació de 1995-003). Al 1995 va sortir la versió bàsica; la 1997 la van fer amb retrovisors i culates cromades (que és aquesta); i al 1998 la va dotar d'ABS.

És una moto una mica pesada (235 Kg), molt estable (amb seient graduable), de conducció tranquil·la, molt confortable, per carreteres amb poques corbes i amb bona capacitat de magatzematge (amb les dues maletes laterals, el cofre de darrera i bossa sobre dipòsit). Té varies particularitats: amb la frenada la roda de davant no s’enfonsa o clava, ja que el sistema de forquilla i bastidor fan que la moto es detingui horitzontalment. És molt suau de marxes i el motor està gestionat electrònicament. La velocitat nominal de fàbrica és de 197 km/h.

Per altra banda presenta dos inconvenients. Li falta un indicador de combustible, per què només té un llum que s'encén quan entra la reserva; i la capacitat del dipòsit  de 21 litres li proporciona una relativa autonomia en ciutat. En carretera uns 6 a 6,5 litres per 100 km; i en ciutat uns 9,5 a 10 litres/ 100 km.

Té una bona acceleració (la pròpia d’una 1100 cc tranquil·la), en especial en autopista per passar de 90 o 100 km/h; o de 120 o 130 Km/h, per exemple. Accelera de 0 a 100 Km/h en 4,3 segons. És una moto de llarga vida, que encara conserva la qualitat de les BMW d’abans.