Altres motos i megas del grup Promig 40
         
         
     
 

 

SUZUKI V-STROM 1000 ABS


Aquesta moto la vaig provar al concesionari Suzuki de Barcelona, Oriol Motos, durant uns 150 kms. Desprès de tornar-la, vaig decidir comprar-la directament.

 

Després d'uns anys en els que Suzuki ja no comercialitzava la Vstrom 1000, per temes de contaminació, per fi ha arribat el nou model per competir en el mercat de les maxi-trial, encara que no directament en prestacions (cubicatge, potencia, electrònica), però si en l'aspecte pràctic i amb un preu força competitiu.

Les novetats mes destacades d'aquest model son, sens dubte un xassís doble biga i basculant en alumini, embragament anti rrebot amb comandament hidràulic, una forquilla invertida Kayaba amb ajustament de pre càrrega, extensió i compressió, frens d'ancoratge radial i pinces Tokiko monobloc de 4 pistons, control de tracció de dues posicions més desconnexió i frenada ABS, a més d'un motor de 1036 cc. en V a 90 graus, totalment remodelat respecte de l'antic de 996 cc. que dona 100 cavalls i un parell motor de 102 Nm a 4000 voltes.

 

El quadre de comandament ofereix tota la informació necessària (temperatura, hora, ordinador amb consum mitja i instantani, termòmetre amb avis de gel (per sota de 3 graus), temperatura de l'aigua del radiador, nivell de combustible, 2 totalitzadors parcials, etc. etc.). Al principi costa veure tanta informació digital, però com tot, és qüestió d'acostumar-se. El Control deTracció s'opera des de la pinya de comandament esquerra i el llum llarg de carretera des de la part de davant de la mateixa pinya de comandament.


L'ergonomia del model, en general es pot considerar bona. La primera sensació és de moto molt alta, però amb una bona posició de conducció natural i còmoda que en principi ha de permetre fer viatges llargs sense fatigar-se massa. La zona del passatger és ample i còmode i s'accedeix a les nanses per agafar-se sense forçar la posició.  Val a dir que per ciutat  com tots els models d'aquest sector, es poden utilitzar més o menys bé, però amb més inconvenients que avantatges (consum, alçada, radi de gir, etc.).

És una moto, que per la seva mida general pesa només 228 kg en ordre de marxa, la qual cosa permet moure-la en parar amb certa facilitat.

 

Amb el seu ample manillar, en carreteres revirades es mou molt bé i amb agilitat i en trams d'autopista/autovia, inclusiu a velocitats altes es mostra aplomada, estable i segura.
El motor respon amb contundència des de marxes baixes, ja que el parell màxim (102 Nm) s'obté només a 4000 voltes. L'acceleració, acostumat als quatre cilindres, és una mica lenta, però suficient, des de qualsevol marxa.

La il·luminació és mes que bona i al darrere munta un pilot de leds de molt bona visibilitat.

He de dir que no he provat les característiques de la moto por pistes de terra, ja que mai he sortit de l'asfalt, però d'entrada està clar que en general totes aquestes motos son més viat per carretera que per off-road.

Respecte de la pantalla, un 10 per Suzuki amb el sistema d'inclinar-la directament sense eines amb una sola mà (l'alçada es regula amb una clau allèn), però la veritat és que no costava gens posar-li una de mes gran (187 € costa l'original més amplia i més alta) que cobris els braços i el cap, ja que si no tindràs turbulències importants per moltes bandes.

Amb dos dicos de 310 al davant amb pinces de quatre pistons i un al darrera de 260 els frens funcionen amb força contundència i eficàcia. Encara no he tingut ocasió de provar l'ABS fabricat per Bosch, però si funciona com el d'altres models de la marca no tindrem cap problema en parar la moto en circumstancies adverses, això si sempre amb la moto recta.

El que si que he provat ha estat el nou Control de Tracció, en les posicions 1 i 2. Aquest invent et permet accelerar fort enmig d'una corba sense perill de perdre el control del darrera o minimitzar el risc al passar per graveta, marques vials o carreteres en molt mal estat.


Al darrera munta un sistema progresiu amb bieletes amb un pom per regular la pre-càrrega mol accesibe més la regulació de l'extensió. Al davant munta una Kayaba invertida amb regulació de pre càrrega, extensió i compressió. La suspensió davantera, donat el seu llarg recorregut (160 mm) s'enfonsa una mica massa en frenades fortes, però funciona perfectament absorbint les irregularitats del terreny. En principi he trobat que l'ajust per defecte que porta de fàbrica és prou encertat.

Referent al consum, segons l'ordinador i en recorreguts mixtes d'un 500 km ha sortit una mitjana de 5 litres/ 100 km circulant a velocitats legals. Un consum més que acceptable per una 1000 de 100 cavalls.

El soroll del motor és el típic d'un monocilindric però amb un xiulet sostingut i el voluminós silenciador fa la seva feina perfectament

Ara que la moto ja té 1.700 km i s'ha acabat el rodatge (fins als 1600 km, segons el manual) el motor és nota més elàstic i puja de voltes mes alegre. Les revisions son cada 12.000 km com en totes les motos de nova generació.

 Les peques que li trobo, son la manca de cavallet central i més tenint en compte que la transmissió és per cadena i la manca de paramans en una moto d'aquest tipus. També es podia haver millorat la posició dels estreps davanters, ja que en posar el peu a terra la part interior de la cama toca amb la punta de l'estrep i s'ha d'endarrerir una mica la posició del peu.

Referent a l'estètica el que trobo realment lleig és la corba del tub d'escapament del cilindre davanter i la posició del filtre d'oli. Cal sense falta posar-li una quilla per millorar l'aspecte estètic.

Suzuki ens ofereix bagul, maletes i una munió d'accessoris a uns preus  bastant disparats. Caldrà esperar a què marques com Givi o Sw-Motech comencin a treure accessoris (ja tenen uns quants) a un preu més competitiu.

De moment ja tinc per muntar un bagul Kappa K53 monokey amb la corresponent parrilla Givi i unes defenses SW-Motech.

La conclusió és que  estem davant d'una maquina, equilibrada, ben pensada i que no pretén lluitar cos a cos ni amb potencia, prestacions o electrònica amb els referents del sector del maxi-trail. I és que aquesta moto esta pensada per la utilització normal que faran d'ella el 95 % dels possibles usuaris i li escau perfectament aquella frase tan amanida que diu "tot ho fa bé, però sense destacar en rés concret."

 

Barcelona, juny 2014